Redefinim Piata Imobiliara din Romania

Reacții: 
Printre multe alte siteuri de imobiliare din Romania  s-a lansat spatiiComerciale.ro  un site ce va aduce o schimbare majora in randul siteurilor ce urmaresc aceeasi nisa.
 Cu acesta intiativa cei de la imobiliare.ro au lansat o sesiune de feedback dedicata bloggerilor (aici) cu scopul de a face un scurt review al acestuia. Asa ca am luat atitudine; m-am asezat in fata calculatorului si dupa cum realizez ...continui sa scriu. Dupa cum ma stiti, nu imi place sa complic lucrurile asa ca o sa zic direct ce imi place si ce mai trebuie adaugat din punctul meu de vedere.

Partea 1. 

          Puncte Bune:
          1.1 Designul este simplu, imi place !
          Prima pagina imi aminteste de Google, ascunde in mod discret cantitatea imensa de informatie ce se afla in spatele acesteia. E un fel de "ghetarul din Titanic".
            Paleta de culori atent aleasa, dand o stare de bine vizitatorului nestimulandu-i nervozitatea optica. Butoanele "Inscrie-te" si "Adauga anunt" duce la o alternanta de echilibru impreuna cu Logoul si butonul de feedback din dreapta.
         Asadar tema siteului se desfasoara ca o armonie pe retina vizitatorului.
         
       1.2 Informatiile sunt bine categorizate avand la baza functii de disparsie atent alese. Ca atare, nimic nu este ambigu; nu cred ca un utilizator s-ar putea pierde intr-o asemenea curatenie de site.
          

1.3 Sistemul de sortae, idem, este simplu si curat, asemenea multor siteuri (mai ales magazine online) .




1.4 Harta !! O idee superba.
    Cred ca aceasta reprezinta la momentul de fata "cireasa de pe tort" a siteului deosebindu-l de restul siteurilor de acest tip. Imi place mult ca anunturile cautate de mine apar toate in "acelasi cos cu mere". Acest lucru scurteaza tipul necesar luarii unei decizii deoarece utilizatorul are aproape toate optiunile pe aceeasi tava facand mai repede diferenta intre oricare alte doua optiuni posibile.


Partea 2. Promovarea !

   Tot ce am scris la partea 1 a fost "poezie". Acum hai sa trecem la treburi mai serioase.
    Fie ca butonul "Adauga anunt " este verde sau rosu, fie ca pixelul x sta mai in dreapta decat pixelul y, fie ca widgetul de optiuni este flotant sau nu, acestea sunt schimbari relative; unora le place mai mult, altora mai putin. Designul siteului, aranjarea si indexarea informatiilor formeaza o solutie optima. Nu exista o "super tema" care va multumi pe toata lumea deoarece totul depinde de perspectiva. De exemplu mie mi-ar fi placut ca butonul "Adauga anunt" sa fie albastru, dar nici cel portocaliu nu ma deranjeaza.
  
   Unde vreau eu sa bat ?
   Vreau sa ajung la faptul ca nu numai tema sau functionalitatea siteului sta la baza cresterii profitului acestuia. ( nu ? ...ca pana la urma ce va rezulta de pe urma lui este scopul ). De fapt daca ma gandesc mai bine aceste mici schimbari orietnate pe scheletul siteului nu vor aduce schimbari majore profitului.

   Tindem sa ne pierdem in detalii marunte si uitam esentialul, Promovarea !
   Cunosc siteuri care arata prost si genereaza un profit de 10X mai mare decat a celora care apartin de aceeasi nisa si arata de sute de ori mai aranjate si stilizate.
   De aici pot trage simpla concluzie:  designul siteului, aranjarea si indexarea informatiilor nu sunt direct proportionale cu profitul generat de acesta. Exemplu ? ... 9gag.com si reddit.com, reddit are trafic mai mare decat 9gag si arata cu mult mai prost.




Promovarea dupa cum stim sta in stransa legatura cu elementul pe care noi il numim reclama. Reclama, in cele mai multe dintre cazuri poate fi stimulata cu anumite sume de bani ( adica risipa de bani ), tv, radio, Google adsense, ..etc. Dar cui ii place reclama ?
  In afara de cele bine gandite, reclamele din ziua de azi nu mai au nici o valoare. De aceea trebuie sa facem reclama sa nu para reclama ! Trebuie "camuflata " si adusa fix sub nasul publicului tinta.

  Cum facem asta ? ...cu ajutorul retelelor de socializare. Iar apoi o sa ziceti.."pai mai Andrei ai scris ditamai textul sa ne spui la sfarsit sa inseram niste amarate butoane de socializare ( Facebook twitter...)" NU !... In afara de acest lucru, in cele ce urmeaza o sa va prezint o metoda de promovare absolut gratuita ( si aici o sa ma axez mai mult pe Facebook ) ce nu multe siteuri au implementat-o , iar cu cat o descoperim si o implementam la timp ( adica acum ) cu atat mai mult vom avea satisfactia mai tarziu sa culegem roadele.

 Facebook, liderul mondial ca si retea de socializare a introdus nu de mult conceptul Open Graph (link) ( daca in juriu face parte si un programator cred ca stie deja la ce ma refer).


  Care sunt pasii de urmat ? ( nu costa nimic decat  1-2 ore de implementat )

  
  1. Facem o aplicatie pe Facebook developers dedicata siteului. In prima faza vom face aplicatia pentru a le da posibilitatea userilor sa se conecteze direct prin  Facebook. Mai pe scurt userul nu mai completeaza alte campuri stresante si din 3 sau 4 clickuri devine user autentificat pe siteul dvs. Campurile necesare ...email, varsta, nr. telefon sau chiar adresa sunt importate din baza de date Facebook in baza de date a siteului (nu o sa ma pierd in detalii; chestiunile ce tin strict de programare le voi evita, informaticianul ce sa ocupa cu siteul gaseste toate detaliile pe Facebook developers). Acolo va va genera un app id si un app secret cu care va puteti programa aplicatia de logare al userilor direct de pe Facebook.
   
   Construirea aplicatiei:
    

 La sfarsit o sa arate cam asa : 
  


   Bun ...pana acum nimic iesit din comun. Majoritatea siteurilor din Romania folosesc aceasta forma de autentificare al userilor dar se rezuma doar la autentificarea userilor si nu mai mult. Open Graph de la Facebook ne ofera cu mult mai multe facilitati si o sa vedeti in cele ce urmeaza.

"Pai, bine mai Andrei, dar unde este promovarea ?"

Eeee si acum incepe magia !

Acest pas de autentificare este esential deoarece astfel integram siteul cu Facebook si putem definii mai multe actiuni. "Hmmmm...dar ce sunt aceste actiuni sau ce reprezinta ele ? " Imaginati-va ca navigati pe Facebook si deodata pe wallfeed (celebrul perete de feeduri) va va aparea ca " Ionel (unul dintre prietenii dvs.) a adaugat un articol in gazetasporturilor.ro " sau... "Popescu a dat un calificativ laptopului Acer 2345".  De ce se intampla asta ? daca va uitati la imaginea de mai sus, userul  a acceptat ca aplicatia sa-i posteze pe wall.(lucrurile devin clare la pasul 2)


2. Adaugarea actiunilor ( acea "Reclama Camuflata" de care vorbeam).

    Ne ducem pe Facebook developers si de acolo controlam tot ce tine de acesta aplicatie.(Apps>Open Graph).
 Sigur ca actiuniile se pot pune si in limba romana.

  Iar acum sa vedem ce se intampla: ( si acesta va fi momentul cand veti intelege) 
  Sa zicem ca eu, Dumbrava Andrei, m-am autentificat pe SpatiiComerciale.ro prin Facebook (ca in imaginiile de mai sus ...3 clickuri), si in acest moment  navighez pe site. Sa presupunem ca dvs m-ati avea ca prieten pe Facebook, si intr-un oarecare moment, pierdeti vremea acolo. Dvs. nu ati mai auzit pana acum de SpatiiComerciale.ro !  si continuati sa vedeti ce e nou, ce mai fac prietenii dvs, urmarind wallfeedul.

Eu Dumbrava Andrei, ma hotarasc sa cotez sau mai bine zis sa atribui o nota unui spatiu comercial: (sigur ca acea forma de atribuire a notei trebuie sa fie adaugata...aici doar dau un exemplu)


Dumneavoastra sunteti pe Facebook si deodata  pe wallfeed va aparea:


       Acum sa luam un alt exemplu ...sa zicem ca eu ma hotarasc sa adaug un anunt. Pe wallfeedul prietenilor mei va aparea cam asa:
   
   

 Se pot defini orice fel de actiuni. Ce am scris mai sus au fost exemple; eu doresc doar sa va induc ideea de a reliza asa ceva. Bineinteles pentru a avea efect actiuniile trebuiesc legate de anumite functii din site ( adaugare anunt, atribuire nota, etc).

 Sa spunem ca Ciprian, unul dintre prietenii mei cei mai buni, "cumpara cu succes un spatiu comercial" iar eu primesc acesta stire datorita wallfeedului. Ganditi-va ce impact are asupra mea acesta stire ( sau "reclama care nu pare reclama") fata de o reclama tipica la televizor sau una de pe Google adsense care, in afara de faptul ca este stimulata de sume mari de bani, bani proveniti de la investitor, nici efect nu are.
  La nici un site din Romania de pe acesta nisa (imobiliare) nu am vazut sa aiba implementat actiuni OpenGraph Facebook. De altfel nu multe siteuri si-au implementat asa ceva. Acest lucru va da posibilitatea sa creati o chestiune virala ( exact ca piesele de domino). Eu vad ca prietenul X foloseste SpatiiComerciale.ro atunci incep si eu sa folosesc si sa efectuez actiuni pe spatiiComericle.ro. La randul meu, si eu am prieteni, care in viitorul apropiat din cei aproximativ 300 prieteni, 10 vor folosi SpatiiComerciale.ro.



  Acum poate va intrebati : "Dar majoritatea persoaneleor de pe Facebook au varste cuprinse intre  13 si 25 de ani ?". Da asa este ! si la prima vedere poate acesti oameni nu sunt publicul vostru tinta ! ...dar tinerii de azi sunt antreprenorii de maine, antreprenori care mai mult ca sigur  vor avea nevoie de spatii comerciale.

Hmm... am vorbit cam mult de Facebook, acum hai sa va prezint pe scurt cateva modificari pe care le-ati putea face (tot in scopul promovarii) pentru a dobandii un bun SEO.


Ce este SEO ? Search Engine Otimization adica Optimizarea pe motoarele de cautare.

  
  Google are peste peste 90 de criterii dupa care face selectia siteurilor de pe prima pagina si al imaginilor ( pe google image), selectie care se face in conformitate cu anumite cuvinte cheie inserate de cel ce cauta.
  Am verificat pe www.prchecker.info  ce page rank aveti ( adica pe o scara de la 1 la 10 cam cate linkuri interne ale siteului dvs. sunt indexate la acest moment pe google). Rezultatul : 4 
  Este unul destul de bun, avand in vedere ca siteul abia ce s-a lansat, dar se poate si mai bine ! Iata cateva modificari pe care le-ati putea face in acest scop:
  1. Impuneti o descriere mai pe larg a celui ce incarca anuntul sa spunem ...un minim de 50 de cuvinte.
  2. Creati campul "Cuvinte cheie" si fortati userul ca atunci cand adauga un anunt sa insereze cel putin 3-4 cuvinte cheie. Apoi bagati acele cuvinte in meta tag. Un programator cu  siguranta stie la ce ma refer.
 3. Pozele de prezentare al spatiilor comerciale au denumiri ciudate ! Incercati sa le dati nume cat mai evidente exp: Birou_Ferentari.jpg sau Ardaf.jpg. Astfel, cine cauta pe Google image dupa "Ardaf"  sa aiba in pagina si imaginea provenita de pe siteul vostru.
4. In dreptul anunturilor folositi butoane sociale "Like" pentru Facebook ( este una dintre actiuni), "tweet" pentru Twitter si "+1" pentru Google+.
  De ce ? in afara de faptul ca este viral (piesele de domino) cu cat mai multe linkuri care arata catre voi din afara ( linkurile voastre interne indexate pe alte siteuri ) cu atat mai mult face bine la SEO; deci va rezulta un pagerank mai mare si veti genera o pozitie buna pe Google.
    

  
  In rest este ok !...timpul de incarcare este scurt, mai putin de 3 secunde, deci va incadrati  fara nici o problema in criteriul de incarcare a paginii impus de Google.

Si cam asta a fost tot, sper ca informatiile de mai sus sa va fie de folos.